Kompetencje pracowników Poradni
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Wypowiedz się na stronie Kontakt
W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
SPECJALIŚCI PORADNI PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ W ŁYSOMICACH UDZIELAJĄ KONSULTACJI:
1. Wisława Korbutt-Sułek - psycholog/kwalifikacje wspomagania rozwoju dziecka z autystycznym spektrum zaburzeń
wtorki 14.00-15.00 piątki 14.00-15.00
2. Joanna Majewska - pedagog/psycholog/surdotyflopedagog
wtorki 16.00-18.00 konsultacje z doradztwa zawodowego
3. Beata Korycka- Pawlak - logopeda
wtorki 11.30-13.30 konsultacje + badanie logopedyczne
4. Marlena Twardo - logopeda/neurologopeda/specjalista wczesnej interwencji logopedycznej/socjoterapeuta
piątki 11.00-12.00 konsultacje + badanie logopedyczne
5. Dorota Frey - dyrektor/ pedagog, oligofrenopedagog/ terapeuta korekcyjno- kompensacyjny/ surdotyflopedagog
środy 12.00-13.00 piątki 9.30-12.30
Prosimy o wcześniejszą rejestrację pod nr tel. 56/678-36-09
Kompetencje pracowników poradni 1) do zadań pedagoga należy w szczególności: a) rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych; b) określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb c) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli; d) podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli e) wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, f) planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy; g) działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej; 2) do zadań psychologa należy w szczególności: a) prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia; b) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określania odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli; c) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli; d) zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kształcenia i zawodu; e) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form f) pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia; g) wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach 3) do zadań logopedy należy w szczególności: a) przeprowadzenie badań wstępnych, w celu ustalenia stanu mowy uczniów, w tym mowy głośnej i pisma; b) diagnozowanie logopedyczne oraz – odpowiednio do jego wyników – organizowanie pomocy logopedycznej; c) prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i w grupach dzieci, u których stwierdzono nieprawidłowości w rozwoju mowy głośnej i pisma d) organizowanie pomocy logopedycznej dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, przy ścisłej współpracy z pedagogami i nauczycielami prowadzącymi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, e) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli, f) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem ucznia; g) wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach 4) do zadań doradcy zawodowego należy w szczególności: a) systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej; b) gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia; c) wskazywanie uczniom, rodzicom i nauczycielom dodatkowych źródeł informacji na poziomie regionalnym, ogólnokrajowym, europejskim i światowym dotyczących: · rynku pracy · trendów rozwojowych w świecie zawodów i zatrudnienia · wykorzystania posiadanych uzdolnień i talentów przy wykonywaniu przyszłych zadań zawodowych, · instytucji i organizacji wspierających funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w życiu codziennym i zawodowym, · alternatywnych możliwości kształcenia dla uczniów z problemami emocjonalnymi i dla uczniów niedostosowanych społecznie, · programów edukacyjnych Unii Europejskiej d) udzielanie indywidualnych porad uczniom i rodzicom e) prowadzenie grupowych zajęć aktywizujących, przygotowujących uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej f) koordynowanie działalności informacyjno-doradczej prowadzonej przez szkołę; g) wspieranie w działaniach doradczych rodziców i nauczycieli poprzez organizowanie spotkań szkoleniowo-informacyjnych, udostępnianie informacji i materiałów do pracy z uczniami; h) współpraca z radą pedagogiczną w zakresie tworzenia i zapewnienia ciągłości działań wewnątrzszkolengo systemu doradztwa zawodowego, realizacji działań z zakresu przygotowania uczniów do wyboru drogi zawodowej, zawartych w programie wychowawczym szkoły i programie profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach; i) współpraca z instytucjami wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego, w szczególności z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom. Prawa i obowiązki pracowników pedagogicznych określa ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela.
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Wypowiedz się na stronie Kontakt